Oude Raadhuis met torentje en bordes uit 1806. werd als raadhuis tot 1963 en sinds 1990 gebruikt als huisvesting voor de Heemkundekring en VVV. Heilige Luciakerk, neogotische kerk uit 1859 gebouwd door H.J. van Tulder. Brits militaire begraafplaats en laatste rustplaats voor 665 Britse
        Kasteel Myerle, informatieTerug naar de startpagina. Lettertype verkleinen    Lettertype herstellen     Lettertype vergroten
6 t/m 17 oktober 2016   Rabobank Clubkas Campagne

Met deze video vroegen wij u vorig jaar in actie te komen. En dat resulteerde in 199 stemmen! Dit jaar hielpen de leden van de Rabobank Peelland Zuid ons over de 200 heen!!!

Stemming is gesloten !
uitslag:
214 stemmen = € 802,50

In oktober 2016 trokken we met ons spandoek en de balonnen van de Rabobank de aandacht van voorbijgangers van het Oude Raadhuisk, om zo op ons te stemmen.

Helpt u de Heemkundekring over de ronde grens van 200 ??

Heemkundekring Myerle organiseert elk jaar een aantal activiteiten voor de leden, maar ook voor overige geïnteresseerden. Zie daarvoor het programma dat u hier kunt vinden. Al die activiteiten kosten geld. Onze doelstelling is om de meeste activiteiten gratis te houden. Dit zowel voor leden als ook zoveel mogelijk voor derden. Voor de Mierlo-puzzel, de Historische Quiz, de foto- en videoavond en de lezingen is geld nodig. U kunt ons helpen, natuurlijk door lid te worden of door een donatie. Maar het kan ook gratis. Bent u lid van de Rabobank Peelland Zuid, dan kunt u bij de Rabo Clubkas Campagne van 6 t/m 17 oktober 2 stemmen uitbrengen op de Heemkundekring. Wij zijn u daar dankbaar voor. En als teken van onze dank,  kunt u dan nog steeds gratis komen meeluisteren naar onze lezingen in 2017.

Onze vereniging heeft dit jaar twee doelen geformuleerd voor de Rabobank Clubkas Campagne.

Als eerste het opzetten en organiseren van de Mierlopuzzel in december 2016 en de Historische Quiz in 2017.

Als tweede doel is gekozen om het geld te besteden aan het zoveel mogelijk gratis houden van onze activiteiten voor de gemeenschap van Mierlo. We willen onze lezingen, tentoonstellingen en de foto- en videoavond graag blijven aanbieden aan de leden en andere geïnteresseerden, zonder daar entree voor te hoeven heffen.

Kortom we hebben dit jaar heel mooie doelen, zodat we de RCC van harte aanbevelen.

Op 29 oktober werden in tijdens de roadshow in Mierlo de uitslagen van de RCC 2016 voor Mierlo bekend gemaakt. Enkele cijfers: Er deden 385 verenigingen mee aan de campagne, waarop in totaal 64.449 stemmen werden uitgebracht. Die stemmen zijn ruim € 241.680,- waard.

In Mierlo deden ruim 50 verenigingen mee. De winnaars in Mierlo waren dezelfde als de afgelopen jaren:

Jeugdvakantiewerk Mierlo
Seniorenvereniging De Kersenplukkers
Scouting Mierlo

De Heemkundekring eindigde (al weer)op de 6e plaats. Het aantal stemmen was 214 voor HKM. Dit was meer meer dan de 199 van vorig jaar en de 184 van het jaar daarvoor. We hopen deze lijn te kunnen behouden.

Wij feliciteren alle winnaars van harte met dit resultaat.

Het bestuur van Heemkundekring Mierlo bedankt alle leden van de Rabobank die op ons gestemd hebben hartelijk. Natuurlijk zijn we ook de Rabobank Peelland-Zuid dank verschuldigd voor het nemen van dit initiatief.

Een aandachtig publiek.

214 mooie waardevolle stemmen.

B E D A N K T ! ! !