Oktober 2015 Rabobank Clubkas Campagne

Bekijk de video en u begrijpt waarom de heemkundekring u vroeg in actie te komen. Elke stem heeft ons dichter bij het doel gebracht. 199 stemmen waren het resultaat!

Stemming is gesloten !
uitslag:
199 stemmen = € 796,--

Doel 2015: Helpt u de Heemkundekring aan een beter zicht?

Heemkundekring Myerle maakt bij haar lezingen, presentaties, foto- en filmavonden en historische quiz gebruik van een beamer en scherm.  De kwaliteit daarvan laat te wensen over. Daarom wil de heemkundekring graag nieuw materiaal aanschaffen,  maar daarvoor ontbreekt het geld. U kunt ons helpen, natuurlijk door lid te worden of door een donatie. Maar het kan ook gratis. Bent u lid van de Rabobank Peelland Zuid, dan kunt u bij de Rabo Clubkas Campagne van 1 t/m 12 oktober 2 stemmen uitbrengen op de Heemkundekring. Wij zijn u daar dankbaar voor. En als teken van onze dank,  mag u  gratis komen kijken naar hetgeen we straks met de nieuwe beamer kunnen laten zien.

Op 22 oktober werden in Vlierden de uitslagen van de RCC 2015 bekend gemaakt. Enkele cijfers: Er deden 391 verenigingen mee aan de campagne, waarop in totaal 62.110 stemmen werden uitgebracht. Die stemmen zijn ruim € 248.440,- waard. De Heemkundekring deed het goed in Mierlo en verzamelde 199 stemmen die € 796,- waard zijn. Onze collega vereniging Heemkundekring H.N Ouwerling uit Deurne heeft een geweldig resultaat gehad. Ze bereikten de 5e plaats met 572 stemmen en mag zodoende een mooi bedrag ontvangen.

Met 199 stemmen werd het goede resultaat van 2014 (186 stemmen) overtroffen. Het filmpje dat gemaakt is en dat u hierboven kunt zien heeft zeker bijgedragen aan dit mooie resultaat.

De grote winnaars in deze campagne zijn dezelfde verenigingen als in 2014, waarbij De Speuldries gestegen is van de 4e naar de 2e plek:
1. Voetbalvereniging ZSV uit Zeilberg met 1131 (2014:1076) stemmen = € 4.524,-
2. Speeltuin De Speuldries uit Deurne met 996 (602) stemmen = € 3.984,-
3. Voetbalvereniging NWC uit Asten met 804 (817) stemmen = € 3.216,-
4. Voetbalvereniging SV Someren met 669 (662) stemmen = € 2.676,-
5. Heemkundekring H.N. Ouwerling uit Deurne met 572 (596) stemmen = € 2.288,-

In Mierlo deden 52 (44) verenigingen mee die samen 4486 (4306) (7,22 % van het totaal aantal) stemmen kregen, de winnaars in Mierlo waren:
1. Seniorenvereniging De Kersenplukkers met 339 (316) stemmen = € 1.356,-
2. Scouting Mierlo 303 stemmen = € 1.212,-
3. Jeugdvakantiewerk Mierlo met 259 (295) stemmen = € 1.036,-
De Heemkundekring eindigde op de 6e plaats.

Wij feliciteren al deze winnaars van harte met dit resultaat.

Het bestuur van Heemkundekring Mierlo bedankt alle leden van de Rabobank die op ons gestemd hebben hartelijk. Natuurlijk zijn we ook de Rabobank Peelland-Zuid dank verschuldigd voor het nemen van dit initiatief. We zien uit naar het volgende jaar en hopen, samen met u, de grens van 200 stemmen te kunnen doorbreken.

Tijdens de stemperiode in oktober mochten leden van de Rabobank Peelland Zuid hun stem uitbrengen op de verenigingen die zij een warm hart toedragen. De clubs in Asten, Deurne, Mierlo en Someren realiseren met de Rabobank Clubkas Campagne activiteiten die de leefbaarheid van de kernen ten goede komen. Als u geen lid bent van de Rabobank Peelland Zuid kunt u helaas ook geen stem uitbrengen. Woont u in Mierlo en hebt u een rekening bij deze Rabobank dan kunt u lid worden en zo (voor 2016) stemrecht krijgen. Neem hiervoor contact op met de bank.

Samen sterker

Jaarlijks stelt de Rabobank een deel van de winst, het coöperatief dividend, beschikbaar als extra ondersteuning aan het lokale verenigingsleven via de Rabobank Clubkas Campagne. De leden beslissen waar deze bijdrage naar toe gaat. Zij zien ook wat de clubs gaan doen met hun stem. Onze vereniging heeft gekozen als doelen: Het vervangen van beamer die gebruikt wordt bij lezingen en promoties van de vereniging. Daarnaast als bijdrage in de kosten van de audio wandeling die we ontwerpen binnen de kern van Mierlo. Op de smartphone wordt een wandeling langs de belangrijkste objecten in ons dorp gemaakt.

Een beeld van de altijd spannende uitslagenavond.

Als u op ons gestemd heeft:

B E D A N K T ! ! !

Ga naar de site van de Rabobank Peelland Zuid Clubkas Campgagne