Kasteel Myerle, informatie

Lettertype verkleinen     Lettertype herstellen     Lettertype vergroten
Werkgroep De Myerlese Koerier

De Myerlese Koerier verschijnt 2 x per jaar. De werkgroep geschiedenis draagt in grote mate bij aan de invulling van de Myerlese Koerier, maar ook leden uit de diverse werkgroepen leveren regelmatig artikelen.

In april 2012 is van de hand van Rinie Weijts een uitgave van De Haes Weverijen uitgegeven. Ondanks de meerkosten van deze meer dan dubbeldikke speciale uitgave van de Myerlese Koerier was die voor onze leden en abonnees gratis. In de najaars editie 2012 is een interview opgenomen met Jan Hendrix, toentertijd wonende in de Brugstraat waar hij nu, op 83 jarige leeftijd, weer terug is. Het interview heeft zoveel leuke reacties opgeleverd dat we de intentie hebben om van gesprekken met markante personen uit de Mierlose samenleving een regelmatig terugkerend item te maken.

In het voorjaar 2013 was er weer een speciale editie van De Myerlese Koerier, nu met als onderwerp De Milo Confectiefabrieken. Dit naar aanleiding van de lezing van Rinie Weijts. Verder werd in 2013 de lijn van de markante personen voortgezet met een artikel over zuster Lucentia van de Zanden en de Mierlose familie van der Zanden.
Ook aan het project Molenheide en de nieuwe website werd in 2013 aandacht besteed.

Op de pagina Publicaties HK Myerle vind u meer informatie over de inhoud van De Myerlese Koerier en andere publicaties van onze heemkundekring.

Contactpersoon:

Werkgroep De Myerlese Koerier
Rinie Weijts
Mail Rinie via het contactformulier

Cover De Myerlese Koerier, klik voor vergroting.