Werkgroep Fotoherkenning

Elke eerste woensdag van de maand komt een enthousiaste groep Mierlonaren om half 10 op de zolder van het oude Raadhuis bijeen om onder het genot van koffie/thee foto's van Mierlose plekjes en personen te herkennen. De foto's worden op een fotofilmscherm geprojecteerd en door de leden op een ontspannende manier besproken. De opzet is om zoveel mogelijk foto kenmerken vast te leggen zoals:
  • waar en wanneer is de foto genomen
  • bij welke gelegenheid en waarom
  • welke persoon(en) en/of vereniging(en) worden herkend
  • betekenis van gebouw(en), omgeving, o.i.d.
  • eventueel verhaal achter de foto
  • eigenaar van de foto
  • fotograaf
  • enz.

Vele foto's zijn al geheel of gedeeltelijk ingevuld met bovengenoemde informatie, zodat ons nageslacht weet welke personen en mooie plekjes er in Mierlo zijn geweest en nog zijn. Deze informatie wordt in een Centraal Computer Archief van Heemkunde Myerle opgeslagen. Voor het verkrijgen van de nog ontbrekende foto-kenmerken, zijn we op zoek naar enthousiaste mensen die het verleden en heden van Mierlo niet verloren willen laten gaan. Voelt u zich als Mierlose mens geroepen om bij deze club aan te sluiten, gewoon doen. Wilt u eerst een kijkje nemen hoe het werkt, dan bent u van harte welkom op de bovenste etage van het oude Raadhuis aan de Dorpsstraat.

Fotoherkenningsgroep in actie

Contactpersoon:

Werkgroep Fotoherkenning
Jan Verhoeven
Mail Jan via het contactformulier

Foto 00204 Dames en Mannen-Kerkkoor, HKM Myerle
Dames en Mannen-Kerkkoor,
HKM Myerle Foto 00204

Uitgewerkte foto nr. 00204
Herkent u de nog ontbrekende namen?
Laat het ons weten via het contactformulier !
De fotoherkenningsgroep is gestart in 2011. Hieronder ziet u een video van de eerste bijeenkomst, op de zolder van het Oude Raadhuis, van deze groep vrijwilligers onder de leden van de heemkundekring. Mooie verhalen komen er ter tafel. In deze video heeft Jan Liebreks aardig wat informatie te delen.

Mierlo-Hout

Sinds juni 2013 hebben wij in Mierlo-Hout een grote groep enthousiaste mensen bereid gevonden om maandelijks het overvolle fotoarchief van Jan Huijbers te benoemen en van namen te voorzien. Verder zijn er diverse andere fotoarchieven van particulieren die verwerkt moeten worden. De bijeenkomsten zijn iedere laatste maandag van de maand in de Huijsakker. We beginnen om 9.30 uur en eindigen om 11.30 uur. We willen vooral oud Mierlo-Houtenaren boven de tachtig jaar uitnodigen hierbij aanwezig te zijn. Maar iedereen is natuurlijk welkom.