Beeldbank

Fotoherkenning

Kijk hier voor informatie over de Werkgroep Fotoherkenning

In de beeldcollectie van Heemkundekring Myerle bevinden zich veel foto's waarvan niet bekend is wie of wat er op de foto staat, wanneer of bij welke gelegenheid de foto gemaakt is. Vaak is ook de bron of de fotograaf onbekend.

Wie heeft het antwoord op een of alle vragen van onderstaande foto.

Klik op de foto voor vergroting.

kasteelboerderijen Mierlo, Kasteelweg
Fotonummer V0012

Reacties kunnen onder vermelding van fotonummer verstuurd worden naar:
Heemkundekring Myerle,
E-mail: info@heemkundekringmyerle.nl

HKM is bezig foto's onder te brengen in een beeldbank die via deze website kan worden bezocht. Hiervoor gebruiken het Zijper Collectie Beheer Systeem. Via de link hieronder kunt u die foto's bekijken en er achtergrondinformatie bij vinden. Op dit moment wordt de beeldbank nog gevuld en zijn alleen enkele testfoto's beschikbaar.

link naar beeldcollectie ZCBS
Link naar de beeldcollectie

Foto's van de Heemkundekring

Hieronder staan enkele foto's in bezit van de vereniging. Via de link onder aan deze kolom kunt u nog meer foto's vinden.

Klik op de foto's voor een vergroting.

Rechts het Oude Raadhuis, links de muur van de tuin van de nonnen en in het midden een brouwerij

Carnavalsvereniging 't Leeg Fleske
Fotonummer 01282

Politiehondenvereniging Mierlo
Fotonummer 00134

Tinus Verbruggen bij de brandweerspuit naast het Oude Raadhuis

Cor van de Vorst, als broodbezorger in Mierlo-Hout

meer foto's en video's

Youtube kanaal HKK Myerle
Youtube-kanaal "Heemkundekringmyerle"

Heemkunde Myerle heeft dit Youtube-kanaal geopend om voor leden en andere geïnteresseerden een platform te bieden om de op video/film vastgelegde historische beelden over Mierlo's heemkundige onderwerpen te ontsluiten.

Het biedt u de mogelijkheid om deze beelden op Youtube te bekijken. Heeft u interessante beelden voor ons die u graag via dit kanaal wilt publiceren (dit geldt zowel voor leden als niet leden) neem dan contact op met de voorzitter van de werkgroep beeldcollectie.

Uit de collectie van Dr. Kerssemakers zijn veel filmopnames bewaard gebleven, zodat we die ook kunnen laten zien. Als u op de afbeelding hieronder klik komt u op de pagina met enkele video's van zijn materiaal.

Filmmateriaal van Dr. Kerssemakers: Mierlonaren in de jaren vijftig.

Het kasteel van Mierlo bestaand nog als archeologisch monument, maar daarmee is het in het dagelijkse leven onzichtbaar geworden. De gemeente Geldrop-Mierlo heeft een aantal 3D-video's laten maken om zo het kasteel meer tot leven te brengen. Als u op onderstaande afbeelding klikt komt u op de pagina met deze filmpjes.

3D-video opnames over Kasteeel Mierlo en omgeving

Verder zijn foto's te zien op de Thuis in Brabant te vinden via Foto's Mierlo op Thuis in Brabant

meer foto's en video's